Tento Provozní řád šatny (dále jen „Provozní řád šatny“) upravuje pravidla a podmínky využití šatny ve vnitřních prostorách Oareny a O2 universa (dále jen „šatna“). Šatna je jediným místem určeným k odkládání věcí v souvislosti s návštěvou Oareny, resp. O2 universa a z bezpečnostních důvodů také jediným místem, kam se takové věci obvykle ukládají. Všichni zákazníci využívající šatnu v prostorách Oareny, resp. O2 universa jsou povinni se s tímto Provozním řádem šatny seznámit a dodržovat jej. Odevzdáním věci do šatny a převzetím potvrzení o převzetí věci akceptuje zákazník tento Provozní řád šatny a uzavírá s provozovatelem šatny, společností Bestsport, a.s., se sídlem Českomoravská 2345/17a, 190 00, Praha, IČ: 24214795, zapsanou v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 17875 (dále jen „provozovatel“), smlouvu o úschově movitých věcí, ve smyslu ust. § 2402 a § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

  1. Provozovatel. Šatna je provozována provozovatelem, který je oprávněn využít služeb třetích osob pro provoz šatny, odpovídá za ně však, jako kdyby šatnu provozoval sám.
  2. Provozní doba a doba úschovy. Šatna je v provozu pouze v době konání příslušné akce v budově O2 areny či O2universa (dále jen „akce“), a to obvykle od otevření vstupu pro veřejnost před zahájením akce do doby maximálně 45 minut po ukončení akce. Jiná doba provozu šatny bude sdělena vyvěšením u šatny v příslušný den akce. Doba konání akce a otevření šatny na tuto akci je maximální sjednanou dobou úschovy.
  3. Platba za převzetí. Za úschovu věcí v šatně je zákazník povinen předem provozovateli uhradit cenu uvedenou v ceníku šatny, případně sdělenou provozovatelem. Za každou jednotlivou odloženou věc zákazník tuto cenu hradí provozovateli zvlášť, nestanoví-li provozovatel jinak. O platbě a převzetí věci do úschovy obdrží zákazník doklad ve formě lístku s jedinečnou identifikací (dále jen „lístek“). V případě, že zákazník požaduje předat potvrzení o provedené platbě, je oprávněn si ho nejpozději s platbou ceny úschovy vyžádat. V případě, že je věc v šatně odložena déle než na dobu konání akce, na kterou byla věc odložena, a otevření šatny na tuto akci, hradí zákazník dále cenu dle ceníku za takto prodlouženou dobu úschovy, přičemž obvykle ji hradí při převzetí věci zpět.
  4. Identifikátor. Převzatá věc bude po převzetí do šatny označena stejným identifikátorem, jaký je uveden na lístku. Převzatá věc bude zákazníkovi vrácena proti předložení tohoto lístku, který je zákazník povinen při převzetí věci zpět zákazníkem odevzdat provozovateli. Každá věc odložená do šatny vyžaduje vlastní lístek a na jeden lístek nelze uložit více věcí. Věci, ke kterým nebyl zákazníkovi vydán lístek, nejsou předmětem smlouvy o úschově ani jiného závazku provozovatele. Provozovatel neodpovídá za ztrátu věci, je-li ve věci odložené zákazníkem jiná věc, která nemá přidělený vlastní lístek, a tato byla ztracena, zejména nebyl-li provozovatel na přítomnost takové věci prokazatelně upozorněn zákazníkem při předání věci do šatny.
  5. Převzetí věci zákazníkem zpět. Zákazník je povinen věci uschované v šatně do doby uzavření šatny po ukončení akce bez zbytečného odkladu vyzvednout, nejpozději do 45 minut po skončení akce. Převzaté věci, které do doby uzavření šatny po ukončení akce dle čl. 2 Provozního řádu šatny nebyly z šatny vyzvednuty, budou protokolárně sepsány a uloženy v místě sídla provozovatele po dobu 3 měsíců. Majiteli budou vydány po předložení příslušného lístku, platného průkazu totožnosti, zapsání jména a adresy a data narození, podepsání protokolu o převzetí věci (vč. její identifikace) a zaplacení celého dosud neuhrazeného poplatku za uskladnění uvedeném v ceníku šatny. Nevyzvedne-li si zákazník věci ve lhůtě uvedené výše nebo neuhradí-li celý poplatek za uskladnění, má provozovatel právo s věcí naložit jako s opuštěnou, případně má právo věc zlikvidovat na náklady zákazníka, který je povinen tyto náklady bezodkladně uhradit. Zákazník v takovém případě nemá nárok na náhradu škody či jakékoliv jiné újmy vzniklé v souvislosti s likvidací nevyzvednutých věcí.
  6. Ztráta lístku. V případě ztráty lístku umožní provozovatel vydání odložené věci po předložení platného průkazu totožnosti zákazníka, zapsání jména, adresy a data narození a uhrazení celého dosud neuhrazeného poplatku dle ceníku šatny. Zákazníkovi bude věc vydána jako poslednímu, tedy v okamžiku, kdy budou vydány všechny ostatní odložené věci z šatny, a to po detailním popisu odložené věci zákazníkem. Provozovatel neodpovídá zákazníkovi za škodu v případě, že na základě tohoto ztraceného lístku vyzvedne odloženou věc jiná osoba.
  7. Odkládané věci. Zákazník je oprávněn do šatny odložit pouze věci, jejichž odložení je nutné nebo obvyklé za účelem návštěvy akce, zejména svrchní celotělové oděvy (kabáty, bundy, pláště), a to pouze v souladu s tímto Provozním řádem šatny. Provozovatel nepřebírá odpovědnost za věci, které zákazník předá do šatny v rozporu s Provozním řádem šatny, zejména nebyl-li provozovatel na přítomnost takových věcí prokazatelně upozorněn zákazníkem při předání věci do šatny.
  8. Zakázané věci. Do šatny zákazník nesmí odložit věci nebezpečné (zejména výbušné, vysoce hořlavé, omamné, psychotropní, toxické nebo jinak nebezpečné látky, kyseliny, střelné zbraně a střelivo, tlakové nádoby a další materiály, které mohou svými chemickými nebo fyzikálními vlastnostmi způsobit ohrožení zdraví lidí, životního prostředí nebo majetku), věci znečištěné, zapáchající či poškozené. Dále v žádném případě nesmí zákazník do šatny odložit věci, které se do ní obvykle neodkládají. Do šatny je dále zakázáno odložit živá zvířata.
  9. Uzamčená zavazadla. Odkládá-li zákazník v šatně zavazadlo, musí být toto zavazadlo uzamčeno či jinak dostatečně zajištěno proti otevření neoprávněnou osobou, jinak jej nelze do šatny přijmout. Za dostatečně zajištěné proti otevření se považuje taková úprava, která umožní následně zjistit, že zavazadlo bylo otevřeno neoprávněnou osobou, včetně případné plomby, kterou je provozovatel oprávněn (nikoliv však povinen) opatřit zavazadlo, pokud je to technicky možné. Věcí odloženou zákazníkem do šatny je pouze zavazadlo samotné a provozovatel neodpovídá za ztrátu věcí z tohoto zavazadla. Na věci ze zavazadla se však uplatní ustanovení čl. 7 (odkládané věci), čl. 8 (zakázané věci) a čl. 11 (věci mimořádné hodnoty) tohoto Provozního řádu šatny. Skutečnost, že zavazadlo bylo otevřeno neoprávněnou osobou, je zákazník povinen reklamovat okamžitě při převzetí věci zpět ze šatny s tím, že k pozdějším reklamacím nebude z pochopitelných důvodů přihlíženo.
  10. Odmítnutí převzetí věci do šatny. Provozovatel si vyhrazuje právo odmítnout převzetí věci do šatny, a to zejména je-li naplněna maximální kapacita šatny, nejedná se o věc dle čl. 7, případně se jedná o věci uvedené v čl. 8 a/nebo neuzamčené zavazadlo dle čl. 9 Provozního řádu šatny.
  11. Věc mimořádné hodnoty. Pokud má zákazník v úmyslu odložit do šatny věc, jejíž hodnota převyšuje částku 10 000 Kč nebo klíče, doklady, cennosti, šperky či finanční hotovost bez ohledu na hodnotu těchto věcí (dále jen „věc mimořádné hodnoty“), je zákazník tuto skutečnost povinen prokazatelně oznámit provozovateli nejpozději při předání věci do šatny obsluze šatny. Tato skutečnost bude vyznačena na lístku a věc mimořádné hodnoty bude uložena na místě k tomu určeném provozovatelem. Provozovatel je však oprávněn vyhradit i jiné místo pro odkládání věcí mimořádné hodnoty mimo šatnu a informaci o tom zveřejnit stejným způsobem, jako tento Provozní řád šatny. Za úschovu věci mimořádné hodnoty je zákazník povinen uhradit cenu uvedenou v ceníku šatny, případně sdělenou provozovatelem. Pokud zákazník neoznámí provozovateli, že se jedná o věc mimořádné hodnoty, neuhradí cenu za úschovu věci mimořádné hodnoty dle ceníku šatny, nepředloží provozovatelem označený lístek nebo neodloží věci do provozovatelem vyhrazeného místa pro odkládání věcí mimořádné hodnoty, je-li takové určeno, neodpovídá provozovatel za případnou způsobenou újmu, jelikož taková věc nebyla uložena na místo určené, a to z důvodů na straně zákazníka.
  12. Vyloučení odpovědnosti za věci předané v rozporu s Provozním řádem šatny. Poruší-li zákazník svoji zákonnou či smluvní povinnost, zejména povinnost upozornit provozovatele na skutečnosti nebo věci v souladu s tímto Provozním řádem šatny, nahradí provozovateli škodu z toho vzniklou.
  13. Reklamace v souvislosti s provozem šatny je nutné vznést ve lhůtě bez zbytečného odkladu, zpravidla v den konání příslušné akce. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel. Ostatní skutečnosti se řídí zejména Reklamačním řádem, který je dostupný na webové stránce: https://www.o2arena.cz/pro-navstevniky/pravidla-pro-navstevniky/ nebo jej lze zákazníkovi předložit na vyžádání. Zpracování osobních údajů se řídí Zásadami pro zpracování a ochranu osobních údajů, které jsou mj. dostupné na webové stránce: https://www.o2arena.cz/pro-navstevniky/ochrana-soukromi/.

Kontakty na provozovatele:
Bestsport, a.s.
Českomoravská 2345/17a
190 00 Praha

IČO: 24214795
Zápis v OR u MS v Praze, sp. zn. B 17875

tel.: 266 77 1000
e-mail: dispecink@bestsport.cz

Datum účinnosti Provozního řádu šatny: 4. 3. 2025